Boost salg og markedsføring med XR
VR og AR uddanner, underholder og engagerer brugerne bedre end nogen andre teknologier. Lad dine kunder fordybe sig i dine produkter med VR og lad dem placere din produkter digitalt i deres egne fysiske omgivelser med AR.
Se alle vores projekter om salg og marketing med XR teknologier
I dag vil forbrugere have oplevelser, ikke bare varer på hylder. Det gælder både inden for B2C og B2B.
Du kan bruge XR til at give folk oplevelser med dit brand og dine produkter, inden de køber, og det er en af årsagerne til, at XR er så godt et redskab til salg og markedsføring.
Hvor du får mest ud af XR i din salgsproces afhænger af, hvad du sælger, og hvilke touch points du har med dine kunder.
B2C brand-kendskab via unikke oplevelser
Vi har skabt nogle unikke VR- og AR-oplevelser for vores kunder, der enten genskaber de følelser, kunderne ønsker, at deres brand skal udløse i publikum, eller skaber en følelsesmæssig forbindelse til et specifikt produkt.
For Red Bull har vi genskabt et udspring fra en klippe i VR, hvor tusindvis af mennesker nu har oplevet adrenalinsuset ved at stå klar til at springe fra en platform 27 meter over vandet. En oplevelse, der altid vil forbinde dem med de ekstreme sportsgrene, der er forbundet med Red Bull-mærket.
For Bang & Olufsen producerede vi en 360-graders video med den danske sangerinde Oh Land. Denne personlige koncert var kun tilgængelig i Bang & Olufsens butikker, hvor brugerne kunne opleve showet iført et særligt par nye hovedtelefoner.
Til Louis Poulsen udviklede vi en app, der giver brugerne mulighed for at bruge AR til at placere smukke designerlamper i deres eget hjem. Når du først har set en af disse klassiske lamper hænge over dit spisebord, er det svært at ignore ønsket om at erstatte den med en rigtig lampe.
B2C salg med WebAR
Augmented reality øger konverteringsraterne i e-handel med så meget som 90 % ifølge Shopify. Vi kan gøre 3D-modeller af dine produkter tilgængelige som AR-modeller direkte fra browseren. Vi kalder det WebAR.
I stedet for blot at vise et billede af dit produkt, kan køberen placere modellen i fuld størrelse som en 3D-model i augmented reality. Modellen kan drejes og skaleres og opleves fra alle vinkler – og hvis det er et møbel, kan du prøve at placere det i dit hjem og se, om det passer.
B2B salg med VR og AR
Inden for B2B er salg ofte en længere proces, hvor du skal opbygge tillid og en relation over længere tid.
Det kan også være en proces, hvor det er svært at fremvise dine produkter, hvis de er meget store eller placeret på utilgængelige steder.
Her er VR også et stærkt værktøj. For nogle kunder har vi bygget hele fabrikker og offshore-platforme, hvor de kan bringe deres kunder ind til et salgsmøde i VR. Vi gør disse miljøer tilgængelige i Microsoft Mesh – 3D-versionen af Teams – og du kan faktisk holde et møde der med dine kunder, hvor du går rundt i VR og inspicerer produkterne. Det er meget overbevisende og langt mere engagerende og mindeværdigt end at vise dem specifikationerne i en PowerPoint-præsentation.
AR er også et meget håndgribeligt værktøj til salg og markedsføring i B2B. Du kan scanne et lokale med din iPad komplet med mål og det hele, og vi har udviklet applikationer til virksomheder indenfor laboratorieudstyr og byggematerialer, hvor du med det samme kan tilføje de produkter, du gerne vil have, se hvordan det ser ud i de rigtige rammer, og trykke på en knap for at få et tilbud til kunden eller lave styklisten.
AR lader dine kunder se og interagere med en 3D-model af dit produkt i augmented reality, og de kan se, hvordan det ser ud i deres eget miljø. 3D-modeller i AR kan være så præcise, at det næsten kan være umuligt at se forskel på et skærmbillede fra din telefon med AR-modellen placeret i rummet og et billede af det rigtige produkt samme sted.