Fra vores studie i København,
udforsker vi krydsfeltet mellem kreativitet og teknologi.
Om Virsabi
Virsabi er en københavnsk konsulent- og softwareudviklende virksomhed med fokus på XR-teknologier.
Vi rådgiver virksomheder om XR’s forretningspotentiale, og vi udvikler indhold til virtual reality, augmented reality, mixed reality og spatial computing oplevelser.
Vi er et team af kreative og strategiske hoveder, softwareudviklere, animatorer og lydspecialister. Sammen skaber vi virtual, augmented og spatial oplevelser for førende virksomheder over hele Europa.
Vores kunder bruger vores software til træning og onboarding, industriel optimering, marketing og e-handel, brand engagement og underholdning.
Folk før teknologi
Arbejd med mennesker, du kan lide. Disse ord er på en stor plakat på en af vores vægge, og det er et af de mottoer, som Virsabi blev grundlagt på af Michael Harboe i 2017.
Vi sigter højt for at skabe en atmosfære, hvor folk føler sig frie og velkomne. Uanset hvor du kommer fra, hvordan du ser ud, eller hvem du elsker. Det starter med arbejdsforholdene for vores medarbejdere. Vi er sande tilhængere af kraften i hybridarbejde, og vores medarbejdere kan frit arbejde hjemmefra, så meget de vil.
I stedet for et kontor besluttede vi at skabe et klubhus med masser af sofaer og en stemning, der gør det attraktivt at komme og møde sine kolleger.
Stemningen smitter af på vores kunder. Nogle af dem bruger endda vores plads til at være vært for deres egne møder.
Vi udvikler teknologi, men vi gør det på en menneskecentreret måde. Folk kommer altid først.
Virsabi's Historie
Nylige projekter og fremtidsplaner
I det nye klubhus leverede Virsabi projekter til Normal, VELUX, Red Bull og Carlsberg og satte nye standarder for kundeengagement og fordybende træning. Virksomheden arbejdede også på projekter inden for den maritime og farmaceutiske industri. Virsabi vil fortsætte med at vise vejen for fordybende teknologier og hjælpe kunder med at være førende med kreative og værdiskabende virtuelle, augmented og mixed reality-løsninger. Metaverse kommer, Spatial Computing introduceret af Apple udvikler sig med Apple Vision PRO, og Microsoft Mesh er et nyt område for os, der bygger 3D-universer til møder og kundepræsentationer.
Vores partnerskaber med Meta, Microsoft, Apple Dev., Realwear og Immerse.io fører os til nye eventyr, der kræver, at vi udvider drømmeholdet. Kontakt os, hvis du har lyst til at være med.
Klubhuset
I 2022, efter Covid, besluttede Virsabi at skabe et klubhus i stedet for et almindeligt kontor. Lokalet blev fundet i Odd Fellow Palæet i Bredgade i København. Virksomheden hyrede også sin første Happiness Officer til at skabe glæde for alle medarbejdere. Knauf, Life Fonden og Semco Maritime var ombord i denne periode, og også Finansforbundet og IDA satte nye retninger for soft-skills-træning ved hjælp af fordybende træning i virtual reality.
Tilpasning til Covid
Under Covid-pandemien måtte Virsabi tilpasse sig og være kreativ for at holde virksomheden på fode. Virksomheden investerede kraftigt og åbnede det første virtuelle produktionsstudie i Nordeuropa, hvilket muliggjorde avancerede videoproduktioner og livestreaming. Jabra, Metroselskabet, Louis Poulsen, Pfizer, KVIK og DFDS bad om Virsabis ydelser igen i denne periode.
Store projekter og partnerskaber
Virsabi vandt en stor rammeaftale med DSB, der i fire år holdt mange medarbejdere beskæftiget med at levere projekter inden for HR, onboarding, sikkerhed, marketing, kundeoplevelser, konflikthåndtering, fjernsupport og servicevedligeholdelse. Selskabet sluttede sig også til roomies Kruso og Airtame på havnefronten i den gamle flådebolig Kuglegården. Nye virksomheder, der kom til som kunder i år, omfattede Radiometer, Maersk og Biogen.
Vækst og forøgelse
Efterhånden som Virsabi voksede, havde virksomheden brug for en ny placering og flyttede til Ved Vesterport-bygningen i det centrale København. I denne periode leverede Virsabi projekter til FLSchmidt, Jabra og Red Bull og satte nye standarder for teknologien.
Tidlige projekter
Virsabis første seriøse gennembrudsprojekter omfattede et onboarding-projekt for IKEA-medarbejdere og en Augmented Reality-app til den verdensberømte lampedesignvirksomhed Louis Poulsen. Virksomheden samarbejdede også med Bang & Olufsen for at promovere deres nye Bluetooth-hovedtelefoner.
Begyndelsen
Virsabi blev grundlagt af Michael Harboe som et kælderprojekt med kerneideen om at starte en virksomhed inden for ny tech med et stærkt formål for de involverede mennesker. Virksomheden hed oprindeligt VirtualUs, men navnet blev ændret på grund af udtaleudfordringer. Du kan læse hele historien om Virsabi-navnet længere nede.
Historien bag vores navn
I begyndelsen kaldte vi os selv Virtualus, fordi vi ønskede, at vores navn skulle reflektere vores fokus på team spirit og sammenhold. Men Virtualus var for svært at udtale.
Kort efter kørte vores stifter, Michael Harboe, rundt i sin bil med sin ældste søn. De råbte forskellige navne, der startede med virtual højt – fordi et godt firmanavn er et, du kan råbe højt!
De kørte forbi en sushirestaurant, og det ene ord tog det andet, ind til en af dem råbte wasabi. Wasabi blev til Virsabi – et navn, som for os symboliserer styrke, delikatesse, krydderi og noget unikt.
Vores logo skulle være et par virtual reality-briller. Men i denne branche ændrer headset udseende hurtigt, og vores logo ville snart blive forældet. I stedet lavede vi en 3D-model inspireret af V’et i Virsabi – med grønne farver, der minder en smule om farven på wasabis.
Vil du vide mere?
Virsabi er en virksomhed, der udforsker krydsfeltet mellem kreativitet og teknologier og er en af de første Virtual – og Augmented Reality dedikerede virksomheder, der tilbyder både forretningsrådgivning og teknisk udvikling til udnyttelse af Virtual Production, Virtual Reality, Augmented Reality, Mixed Reality og andre nye visualiseringsteknologier.