Hvad er Virtual Reality?

Den formelle definition af virtual reality blev skabt af Sherman og Craig, og den konstatere at det er:

 

a medium composed of interactive computer simulations that sense the participants position and actions, providing synthetic feedback to one or more senses, giving the feeling of being immersed or being present in the simulation. Virtual Reality er et teknologisk medie der tillader en bruger at være tilstede i en virtuel verden. En virtuel verden kan være hvad som helst - udforsk Mount Everest i 360 graders video eller oplev dit drømmehjem blive til virkelighed, virtuelt. Evnen til fuldt ud at fordybe brugeren i et hvilket som helst miljø er hvad der tjener som VR's vigtigste værktøj og funktionalitet. Virtual Reality  er en hurtigt voksende teknologi, og den er blevet let tilgængelig for både private og virksomheder. VR er allerede blevet et stærkt værktøj i spilindustrien, og er nu med til at udvikle massevis af industrier. Virtual realitys markedstrend antyder at de tidlige tilsluttere vil omfavne de muligheder teknologien har skabt.


The industry is projected to grow to $80 billion USD by 2025.



Virtual Reality reached 11.000.000 users by the end of 2016.



By 2019, 1,6 billion $ revenue will come from retail industry utilizing VR



The industry is projected to grow to $80 billion USD by 2025.



Virtual Reality reached 11.000.000 users by the end of 2016.



By 2019, 1,6 billion $ revenue will come from retail industry utilizing VR


Virtual Reality i virksomheder

Hvorfor investere i Virtual Reality?

ART, DESIGN & MUSIC

Improve quality and easiness of producing 3D designs, speed up the prototype designing time, create new form interactive, 3d art.

REAL ESTATE

Creating virtual apartment walk-throughs, impressing clients with real-scale models in VR.

HEALTHCARE

It is already applied to treat psychological disorders like social anxiety, phobias, or PTSD. VR is used in relation to immersive training and diagnostics for healthcare workers.

ENTERPRISES

Create new customer experiences, improve ROI and operational efficiency, create new marketing channels and increase sales results.

ADVERTISING & MARKETING

Use storytelling to create immersive movies or commercialspots that bring the viewer into a different world, and highlights product value.

EDUCATION

VR enables to learn through immersive lessons including: science class in the field, discovering new cultures and reviving history, use visual models to solve math.

Virtual Reality hjælper virksomheder til forbedringer

Metoden der har vist sig at være den mest brugbare når man bruger VR i virksomhedsøjemed er når den bliver brugt som et produkt visualisering værktøj. VR kan forkorte salgs- og beslutningsprocessen såvel som at forbedre kundetilfredsheden. Den engagerer potentielle kunder igennem interaktive oplevelser. Mærkeorienterede VR oplevelser øger i høj grad positiviteten blandt mærkets brugerne i forhold til mærket. Internt muliggør VR en forbedret dataindsamling, hurtigere prototypeudvikling, og tjener som et effektivt værktøj inden for medarbejdertræning.

Vi skaber ikke kun indhold til VR, men vi hjælper også virksomheder med dette medie på et driftsmæssigt, taktisk og strategisk niveau. Har du en ide til at anvende VR i din virksomhed? Ræk ud til os og lad os tage en snak om de mange muligheder! Du er også velkommen til at komme forbi til frokost på vores kontor i centrum af København.

Kom i kontakt

Læs mere om Augmented Reality og Mixed Reality

Vores arbejde med Virtual Reality

Vil du vide mere?Send os en email eller ring +45 3323 2203

By submitting this form I agree to be contacted by Virsabi and that Virsabi will keep my data safe as set out in the privacy policy.