Hvad er
VIRTUAL REALITY?

Virtual Reality er et teknologisk medie der tillader en bruger at være tilstede i en virtuel verden. En virtuel verden kan være hvad som helst – udforsk Mount Everest i 360 graders video eller oplev dit drømmehjem blive til virkelighed, virtuelt. Evnen til fuldt ud at fordybe brugeren i et hvilket som helst miljø er hvad der tjener som VR’s vigtigste værktøj og funktionalitet.

A medium composed of interactive computer simulations that sense the participant’s position and actions, providing synthetic feedback to one or more senses, giving the feeling of being immersed or being present in the simulation.

-Sherman and Craig

Virtual Reality  er en hurtigt voksende teknologi, og den er blevet let tilgængelig for både private og virksomheder. VR er allerede blevet et stærkt værktøj i spilindustrien, og er nu med til at udvikle massevis af industrier. Virtual reality’s markedstrend antyder at de tidlige tilsluttere vil gavne stort af de muligheder teknologien har skabt.

Nøgletallene

Industrien er sat til at vokse til $80 billioner USD inden 2025

Virtual Reality havde 11.000.000 brugere ved udgangen af 2016.

I 2019 vil retail industrier der benytter VR indbringe $1.6 billioner USD.

Virtual Reality i virksomheder

Hvorfor investere i Virtual Reality?

KUNST, DESIGN & MUSIK

Forøg kvaliteten og belejligheden ved produktionen af 3D design, forøg hastigheden af prototype produktioner, benyt VR til at skabe et interaktivt miljø, skab kunst i 3D i VR.

EJENDOM

Skab en virtuel gennemgang af en lejlighed der endnu ikke er bygget, imponer klienter med nøjagtige skaleringer af virkelige møbler, huse, lejligheder i VR.

SUNDHED

VR bliver allerede brugt til at behandle psykologiske lidelser som social angst, fobier, PTSD m.m. VR bliver brugt i til træning og onboarding af personale i sundhedsbranchen.

ENTERPRISE

Skab nye oplevelser til dine kunder, skab bedre ROI og operationel effektivitet, skab nye marketingskanaler og forøg salget af dit produkt.

REKLAME & MARKEDSFØRING

Benyt storytelling til at skabe film og reklamer som brugeren kan fordybe sig i, som bringer dem til en anden verden, som samtidigt formår at sætte fokus og omhandle produktet.

UDDANNELSE

VR åber op for at være tilstede i undervisning på en ny måde. Videnskab i feltet, oplev nye kulture på første hånd, genoplev historie, benyt visuelle modeller til at løse matematiske problemer.

Virtual Reality hjælper virksomheder til forbedringer

Metoden der har vist sig at være den mest brugbare når man bruger VR i virksomhedsøjemed er når den bliver brugt som et produkt visualisering værktøj. VR kan forkorte salgs- og beslutningsprocessen såvel som at forbedre kundetilfredsheden. Den engagerer potentielle kunder igennem interaktive oplevelser.

Mærkeorienterede VR oplevelser øger i høj grad positiviteten blandt mærkets brugere i forhold til mærket. Internt muliggør VR en forbedret dataindsamling, hurtigere prototypeudvikling, og tjener som et effektivt værktøj inden for medarbejdertræning.

Udover at skabe indhold til VR, hjælper vi også virksomheder med dette medie på et driftsmæssigt, taktisk og strategisk niveau.

Har du en ide til at anvende VR i din virksomhed? Ræk ud til os og lad os tage en snak om de mange muligheder! Du er også velkommen til at komme forbi til frokost på vores kontor i centrum af København.

Vil du vide mere?
Send os en email eller ring på +45 3323 2203

Virsabi er et virtual reality studio.En teknologisk enhed af strateger, udviklere og kreative, og en af de første Virtual Reality dedikerede firmaer, der tilbyder virksomheds konsultationer, rådgivningsarbejde og teknisk udvikling til anvendelse af Virtual Reality, Augmented Reality og Mixed Reality.

Teknologier

Få indsigt i vores verden

Vi bruger cookies til analyse på vores hjemmeside. Hvis du fortsætter, må vi antage, at du accepterer, og at du er tilfreds med det.