Virsabi divider

Fase 1 - Konceptualisering

Inspiration

Ideation

Løsningsforslag

Fase 2 - Løsning

Design & udvikling

Test

Endelig leverance

Implementering

XR-projektprocessen

Kan XR-teknologier gavne din virksomhed? Hvordan? Hvad er business casen? Hvordan kommer I i gang? Spørgsmålene er mange, og det er sjældent, at kunder banker på vores dør med en færdig idé, der er klar til udvikling og implementering. De fleste gennemgår en opstartsproces med vores erfarne rådgivere for at definere og skræddersy en løsning, der hjælper med at løse en specifik udfordring for deres forretning.

Nedenfor er en oversigt over de trin, de fleste skal igennem, for at få leveret et succesfuldt XR-projekt af os.

Alle kunder er unikke, så det er ikke sikkert, at du skal igennem alle trin i fase et. Nogle kunder ved præcis, hvad de vil have og springer direkte til fase 2. Nogle kommer her til inspirationsworkshop først for at blive opdateret på den nyeste teknologiske udvikling, inden vi begynder at tale om, hvad de kan bruge det til.

Fase 1

Indledende møde og inspiration 

Bliv opdateret på de seneste XR-trends, hør om use cases og business cases og prøv selv.

Du bliver inspireret til, hvor og hvordan XR kan gøre en forskel i jeres virksomhed.

Du vil også høre om Virsabis værdier, så vi kan finde ud af, om vi er et godt match.

Du kan komme til et uformelt møde, en inspirerende workshop for dit team, eller det kan være, at dukker op til et af de netværksarrangementer, vi lægger hus til, og hvor vi inspirerer mennesker på tværs af forskellige virksomheder og organisationer.

Især når vi laver inspirationsarrangementer for grupper, tilføjer vi ofte en kort ideation-proces til sidst for at sikre, at alle forlader vores klubhus med en håndfuld gode idéer til, hvordan XR kan skabe værdi for deres forretning.

Ideation

Vores ideation-session er en struktureret proces, hvor vi genererer og udforsker idéer og muligheder for din virksomhed og dykker lidt dybere ned i de mest lovende af dem.

En ideation-session involverer normalt en tværfaglig gruppe fra din organisation, og nogle af vores kunder har også involveret eksterne interessenter.

Vi bruger forskellige brainstorm-teknikker med individuelle og gruppeøvelser for at få så mange idéer som muligt og kvalificere de bedste.

Et ideation-forløb tager mellem en halv dag og to hele arbejdsdage. Til sidst aftaler vi, hvilke idéer, vi skal forfølge.

Løsningsforslag og præsentation

Her definerer vi de nødvendige steps for at forvandle din idé til en XR-oplevelse.

Vi udvikler historiefortællingen, skitserer det visuelle, definerer interaktioner og beskriver det ønskede resultat samt trinene for at nå dertil.

For at opnå det bedste resultat forventer vi, at du deltager i denne proces.

Varigheden af denne fase afhænger af kompleksiteten i dit projekt. I slutningen af processen får du et detaljeret løsningsforslag, som vi præsenterer for dig og dit team.

På baggrund af dette løsningsforslag vil du få et tilbud på udvikling af XR-oplevelsen.

Løsningsforslaget er dit, og du kan endda frit bruge det til at indhente tilbud fra andre udviklere.

Fase 2

Design og udvikling 

På baggrund af løsningsforslaget begynder vi at udvikle projektet.

Vi arbejder i sprints, og du vil blive inddraget i slutningen af hver sprint for at sikre, at udviklingen er i overensstemmelse med dine forventninger. På den måde undgår vi uheldige overraskelser i slutningen af projektet, og hvis budgettet tilllader det, vil det være muligt at bringe nye idéer på banen, da det at se dit projekt udvikle sig ofte katalyserer nye, kreative idéer.

Varigheden af denne fase afhænger af projektets kompleksitet, og hvor mange funktioner vi kan genbruge fra vores Virsabi Core Library. Men det her er den lange fase af projektet, og oftest taler vi om måneder.

Test

Selv om vi tester undervejs, frigiver vi ikke nogen oplevelser uden en grundig brugertest.

Vi udfører flere brugertests med segmenter, der demografisk matcher slutbrugerne. Feedback dokumenteres og bringes tilbage til udviklerne.

På dette tidspunkt vil vores kode fungere, så i testene ser vi især på, hvor intuitiv brugerne finder oplevelsen, og om de bruger den efter hensigten.

Endelig godkendelse

I afprøver og tester den endelige oplevelse. Når I nikker og smiler, drikker vi champagne.

Implementering 

Uanset om du har brug for, at oplevelsen kører på ét headset eller på 100, er vi med dig hele vejen.

Vi kan hjælpe dig med enhedsadministration, så du kan overvåge og styre headsets, og vi har systemer på plads til at hjælpe med indkøb af headsets og udvikling af for eksempel særlige flight cases, manualer og markedsføringsmateriale.

Med en serviceaftale kan du være sikker på, at vi ikke er mere end et telefonopkald væk, hvis der opstår tekniske udfordringer i fremtiden.