Virsabi divider

Red Bull Cliff Diving Virtual Reality Oplevelse

Red Bull Cliff Diving World Series sparker gang i adrenalinen, også selv om du kun står og ser udspringerne hoppe. Nu kan du selv komme op på platformen i en VR-oplevelse lavet af Virsabi. Oplevelsen giver dig et adrenalinsus og dermed en tilknytning til brandet, som ikke er begrænset af geografi, fysik, kompetencer eller tidligere erfaring.

Virtual Reality Oplevelse

Red Bull Brand Oplevelse

Adrenalinsus

VR kan skabe den ultimative kærlighedsoplevelse til et brand

Du skal være iskold for ikke at sommerfugle i maven, når du kigger ned på vandet så langt oppefra – og du får straks stor respekt for de atleter, der rent faktisk tager springet. Selvom du ved, at du “bare” har VR-briller på, og du faktisk ikke står på en klippeside, føles oplevelsen ægte.

For det er præcis, hvad VR gør. Giver dig en følelsesmæssig forbindelse med brandet eller oplevelsen, hvor du er helt opslugt og fokuseret, så du husker følelserne.

Du oplever en helt ægte følelse af at være højt oppe. Det er ikke nyt i sig selv at give den oplevelse i VR, men det er unikt at mærke det i kombination med en genskabelse af et eksisterende landskab, hvor du også lærer om en sportsgren. Hvis du kan lide sport, natur og at blive skubbet helt til kanten af din komfortzone, er den her oplevelse noget for dig. 
Michael Harboe, adm. direktør

HVAD? En virtuel oplevelse af at forberede sig på et udspring fra en 27 meter høj klippe

Endnu en gang har vi forvandlet en Red Bull-sportsbegivenhed til en spændende virtual reality-oplevelse for Red Bull Media World i Swiss Museum of Transport i Luzern, Schweiz.   

Denne gang bliver gæsterne virtuelt transporteret til Red Bull Cliff Diving World Series Sisikon i Schweiz, hvor de træder op på en platform på siden af klippen. Platformen ligger 27 meter over vandet, og de besøgende bliver mødt af en guide, der giver dem instruktioner til, hvad de skal gøre.

HVORFOR: Fremhæv Red Bull-brandets styrke

Red Bull er kendt for at sponsorere sport, og Red Bull-navnet ses ofte på mere flamboyante udøvere af ekstremsport. Hvert år rejser Red Bull Cliff Diving World Series verden rundt og tiltrækker et stort publikum alle steder. Men meget få mennesker har haft chancen for at slutte sig til udspringerne på platformen. Indtil nu.  

En adrenalinsparkende virtual reality-oplevelse som den her skaber en meget stærk følelsesmæssig reaktion. For de besøgende vil den følelsesmæssige reaktion forbinde dem med Red Bull-brandet, og hvad mærket står for i forhold til ekstremsport.   

Den følelsesmæssige forbindelse vil også gøre dem mere opmærksomme på Red Bulls sportsbegivenheder i fremtiden og dermed udløse en endnu stærkere langsigtet relation til brandet.

HVORDAN: Flytter grænserne for teknologi

“Virsabi udviklede virtual reality-oplevelsen til det mest avancerede VR-headset på markedet, Varjo XR-3. Blandt mange andre funktioner har vi udnyttet mixed reality-funktionen i headsettet, så de besøgende kan se deres omgivelser, mens de har headsettet på. Når de bevæger sig mod platformen, bliver de overført fra den rigtige til den virtuelle verden.”

Tomas Moesgaard, Senior XR Udvikler

Hvad der også får denne virtual reality-oplevelse til at skille sig ud, er genskabelsen af det meget smukke og panoramiske landskab med dets mange objekter og detaljer. Du har guiden på platformen, der er virkelig tæt på dig og taler med dig, du har bådene i vandet, bjergene og solen, der reflekterer i vandet, og den jublende skare.

“Red Bull Cliff Diving oplevelsen blev bygget i Unity, og de mange forskellige objekter blev skabt i 3D ved hjælp af Blender og derefter eksporteret til Unity. De to hovedpersoner – den virtuelle vært på platformen og udspringeren blev skabt ved hjælp af softwaren Character Creator fra Reallusion. Den virtuelle vært blev animeret ved hjælp af softwaren Iclone, også fra Reallusion, mens animationen af det faktiske spring blev lavet ved hjælp af softwaren Cascadeur.

Kostas Katsinas, Creative Artist