Virtual Reality Mission Briefing
Hvordan fanger man topledernes opmærksomhed? Et selvdestruerende budskab i stil med Mission Impossible. Får hologram briefs som Ethan Hunt. Leveret i en VR-oplevelse sendt til dit kontor.
Her er historien om, hvordan en global virksomhed brugte en utraditionel metode til at tiltrække internationale topledere til deres advisory board.
Virtual Reality Oplevelse
Mission Briefing
Adrenalinsus
Vi kunne røbe kunden. Vi kunne endda vise dig indholdet. Men så ville vi selvfølgelig også være nødt til at… som minimum flashe en neuralyzor* i dit ansigt.
Så lad os nøjes med at afsløre, hvordan vi hjalp en stor virksomhed med at bruge VR til at tiltrække medlemmer til deres advisory board.
* En elektro biomekanisk neural transmitterende nul synapse repositioner. Hvis du ikke ved det, er du sandsynligvis allerede blevet udsat.
VR-headset med posten
Topchefer bombarderes med informationer hver dag. Vil du have deres opmærksomhed, skal du skille dig ud.
Vores kunde ønskede at give nogle nøje udvalgte ledere “et tilbud, de ikke kunne afslå.” For at sikre, at lederne forstod budskabet, ønskede vores kunde, at et VR-headset skulle lande på ledernes skrivebord sammen med en lille besked i en konceptualiseret æske, der inspirerede dem til at tage headsettet på.
Da ikke alle har erfaring med at bruge et VR-headset, installerede vi oplevelsen i kiosktilstand. Lederne skulle blot sætte sig ned, tage headsettet på og tænde det, så kørte oplevelsen.
Iris-skan indbygget i oplevelsen
Med headsettet på blev lederne straks placeret i et lille rum.
Lyset, musikken og interiøret i rummet afspejler stilen i Mission Impossible-filmene, så selvfølgelig var vi nødt til først at identificere ‘agenterne’. Og hvilken bedre måde at gøre det på end ved at skanne deres iris. Hvordan vi fik VR-headsettet til at udføre skanningen er en hemmelighed, vi aldrig vil afsløre.
Efter godkendelsen dukkede vores kundes administrerende direktør op i rummet og forklarede missionen (should they choose to accept it). Efter det selvdestruerede meddelelsen selvfølgelig i T minus 10, 9, 8…
Vi kan fortælle dig så meget...
Bare rolig – VR-headsettet eksploderede ikke. Faktisk kunne lederne beholde det, hvis de accepterede missionen. Headsettet var Meta Quest 2, der sælges for så lidt som 2.220 kr.
På trods af, at projektet havde en meget kort tidsramme, var vi også i stand til at holde udviklingsomkostningerne nede, da vi brugte den størst mulige mængde digitale 3D-aktiver fra vores eksisterende bibliotek.
Vi havde også meget sjov med at udvikle oplevelsen, især med at se spion- og agentfilm til inspiration. Vores udfordring var at udvikle den rigtige atmosfære og skabe en brugeroplevelse, der var let at navigere for førstegangsbrugere af VR.
Vi er ret stolte af resultatet, og vi er klar til at bygge videre på denne erfaring og hjælpe andre kunder, der ønsker at tiltrække opmærksomhed fra et travlt publikum på kreative, engagerende og inspirerende måder.
Vil du vide mere?
Virsabi er en virksomhed, der udforsker krydsfeltet mellem kreativitet og teknologier og er en af de første Virtual – og Augmented Reality dedikerede virksomheder, der tilbyder både forretningsrådgivning og teknisk udvikling til udnyttelse af Virtual Production, Virtual Reality, Augmented Reality, Mixed Reality og andre nye visualiseringsteknologier.