Hvordan fanger man toplederes opmærksomhed?

En besked, der sletter sig selv i samme stil som Mission Impossible. En hologrambriefing som du ville modtage, var du Ethan Hunt. Leveret i en VR-oplevelse direkte på dit skrivebord.

Her er historien om, hvordan en global virksomhed brugte en utraditionel metode til at tiltrække internationale topledere til deres advisory board. 

Vi kunne røbe kunden. Vi kunne endda vise dig indholdet. Men så ville vi selvfølgelig også være nødt til at… som minimum flashe en neuralyzor* i dit ansigt. 

Så lad os nøjes med at afsløre, hvordan vi hjalp en stor virksomhed med at bruge VR til at tiltrække medlemmer til deres advisory board.  

VR-headset med posten

Topchefer bombarderes med informationer hver dag. Vil du have deres opmærksomhed, skal du skille dig ud.  

Vores kunde ønskede at give nogle nøje udvalgte ledere “et tilbud, de ikke kunne afslå.” For at sikre, at lederne forstod budskabet, ønskede vores kunde, at et VR-headset skulle lande på ledernes skrivebord sammen med en lille besked i en konceptualiseret æske, der inspirerede dem til at tage headsettet på. 

Da ikke alle har erfaring med at bruge et VR-headset, installerede vi oplevelsen i kiosktilstand. Lederne skulle blot sætte sig ned, tage headsettet på og tænde det, så kørte oplevelsen.

Iris-skan indbygget i oplevelsen

Med headsettet på blev lederne straks placeret i et lille rum.

Lyset, musikken og interiøret i rummet afspejler stilen i Mission Impossible-filmene, så selvfølgelig var vi nødt til først at identificere ‘agenterne’. Og hvilken bedre måde at gøre det på end ved at skanne deres iris. Hvordan vi fik VR-headsettet til at udføre skanningen er en hemmelighed, vi aldrig vil afsløre.

Efter godkendelsen dukkede vores kundes administrerende direktør op i rummet og forklarede missionen (should they choose to accept it). Efter det selvdestruerede meddelelsen selvfølgelig i T minus 10, 9, 8… 

Vi kan fortælle dig så meget...

Bare rolig – VR-headsettet eksploderede ikke. Faktisk kunne lederne beholde det, hvis de accepterede missionen. Headsettet var Meta Quest 2, der sælges for så lidt som 2.220 kr.

På trods af, at projektet havde en meget kort tidsramme, var vi også i stand til at holde udviklingsomkostningerne nede, da vi brugte den størst mulige mængde digitale 3D-aktiver fra vores eksisterende bibliotek.

Vi havde også meget sjov med at udvikle oplevelsen, især med at se spion- og agentfilm til inspiration. Vores udfordring var at udvikle den rigtige atmosfære og skabe en brugeroplevelse, der var let at navigere for førstegangsbrugere af VR.

Vi er ret stolte af resultatet, og vi er klar til at bygge videre på denne erfaring og hjælpe andre kunder, der ønsker at tiltrække opmærksomhed fra et travlt publikum på kreative, engagerende og inspirerende måder.

Electro bio-mechanical neural transmitting zero synapse repositioner. Hvis du ikke ved det, har du sandsynligvis allerede været udsat for en.

Vil du prøve?
Send us en mail eller ring +45 3323 2203

Virsabi er et virtual reality studio. En teknologisk enhed af strateger, udviklere og kreative, og et af de første Virtual Reality-dedikerede firmaer, der tilbyder virksomhedskonsultationer, rådgivningsarbejde og teknisk udvikling til anvendelse af Virtual Reality, Augmented Reality og Mixed Reality.

Hold dig opdateret

Få nyheder om VR og AR på Linkedin