Virsabi indgår partnerskab med Immerse
Virsabi indleder samarbejde med førende XR-platformsudbyder Immerse
Distribution af VR-indhold til medarbejdere og måling af træningsresultater vil være hurtigere, mere sikkert og nemmere for Virsabis virksomhedskunder med Immerse-platformen.
Pressemeddelelse, København, August 2023:
Distribution af VR-indhold til medarbejdere og måling af træningsresultater vil være hurtigere, mere sikkert og nemmere for Virsabis virksomhedskunder med Immerse-platformen.
København, august 2023 – Med et nyt partnerskab mellem Virsabi og Immerse, kan Virsabis kunder, der blandt andre omfatter Maersk, Red Bull, Knauf og IKEA, nu drage fordel af adgang til Immerses Platform, markedets førende åbne og skalerbare system for XR-uddannelsesteknologi og -løsninger til virksomheder. Via Immerse-platformen kan Virsabis indhold nemt administreres, skaleres sikkert på tværs af organisationer og måles med mulighed for at integrere rapportering i Learning Management Systemer som SAP SuccessFactors og Workday.
“Virtual reality er ved at blive en integreret del af læringsprogrammerne i førende virksomheder, og derfor har de brug for en fleksibel og sikker platform til at distribuere og styre deres indhold. I stedet for at bygge vores egen platform har vi valgt at indgå et partnerskab med det, vi mener er den bedste platformudbyder på markedet, Immerse. På den måde kan vi fokusere på vores styrker: at levere virksomhedsspecifik indholdsproduktion og rådgivning om XR-services,” siger Michael Harboe, CEO i Virsabi.
“Fleksibel distribution, indbygget sikkerhed, problemfri integration til eksisterende systemer og mulighed for at måle brug og følge resultater, som vores kunder er vant til fra deres eksisterende LMS, er nogle af de vigtige salgsargumenter, når vi introducerer platformen til vores voksende kundebase. Kombineret med vores skræddersyede software, der træner deres medarbejdere i at styre et stort skib, samle specialudstyr eller håndtere aggressive kunder i en tro kopi af deres butik, får vores kunder et betydeligt investeringsafkast af deres XR-træningsoplevelser,” tilføjer han.
For Immerse, hvis kundebase tæller førende globale brands som Nestlé, Anglo American, Shell og BP, handler det strategiske partnerskab med Virsabi om at styrke fodfæstet på det skandinaviske marked og blive introduceret til flere førende brands i hele Europa.
“Virsabi har været en pioner inden for introduktion af VR-læringsoplevelser til førende brands og produceret banebrydende AR-, VR- og MR-indhold og -løsninger til marketing, underholdning og industrielle formål. Vi er sikre på, at dette partnerskab vil være gavnligt for begge brands, når de bringer os videre til deres kunder, og vi giver dem en sikker platform for alle de kunder, der er klar til at høste de fulde fordele ved træning i VR,” siger Tom Symonds, CEO i Immerse.
—
Om Virsabi
Virsabi er et københavnsk konsulent- og softwarehus, der skaber indhold til metaverset. Virsabi har et team af kreative designere, softwareudviklere, animatorer og lydspecialister, der udvikler og producerer oplevelser inden for virtual reality, augmented reality og mixed reality for førende virksomheder over hele Europa. Virsabis projekter bruges til træning og onboarding, markedsføring, e-handel, industriel optimering og underholdning.
Om Immerse
Immerse er det førende åbne og skalerbare økosystem til fordybende XR-uddannelsesteknologi og -løsninger til virksomheder.
Teamet blev grundlagt i 2014 og udviklede en platform til aggregering, distribution og rapportering af indhold, kaldet Immerse Platform. Platformen giver mulighed for indførelse af XR-uddannelsesteknologi til virksomheder i stor skala på målbare måder, hvilket giver forbedrede resultater for fastholdelse og håndgribeligt investeringsafkast. Immerse platformens økosystem er det første, der gør denne teknologi til virkelighed i stor skala i virksomhedsmiljøet, hvilket gør det muligt for virksomheder at oprette, distribuere, nemt implementere og måle ydeevne for brugerdefineret XR-træningsindhold og standardindhold.
For at fremme XR-læringsmarkedet for virksomheder introducerede Immerse Marketplace, branchens første one-stop-shop for tredjepartsindhold. Markedspladsen giver virksomheder lettere og mere omkostningseffektiv adgang til en bred vifte af indhold i verdensklasse på ét sted, hvilket fremskynder implementeringen og forbedrer brugeroplevelsen. Derudover giver markedspladsen nye og tilbagevendende indtægter til indholdsudviklere og et værktøj til at udvide deres kundebase på globalt plan. Med kunder inden for en bred vifte af industrier som CPG, olie og gas, farma, biovidenskab, el og forsyning er Immerse det eneste økosystem, der er forberedt på vedvarende vækst. Læs mere: immerse.io
Kontaktpersoner
Jens Lauritsen, Chief Product Officer, Virsabi, jl@virsabi.com, +45 2195 0474
Marina Pujol, Head of Marketing, Immerse, media@immerse.io
Om
Virsabi er et københavnsk konsulent- og softwarehus, der skaber indhold til metaverset. Virsabi har et team af kreative designere, softwareudviklere, animatorer og lydspecialister, der udvikler og producerer oplevelser inden for virtual reality, augmented reality og mixed reality for førende virksomheder over hele Europa. Virsabis projekter bruges til træning og onboarding, markedsføring, e-handel, industriel optimering og underholdning.
Om Immerse
Immerse er det førende åbne og skalerbare økosystem til fordybende XR-uddannelsesteknologi og -løsninger til virksomheder.
Teamet blev grundlagt i 2014 og udviklede en platform til aggregering, distribution og rapportering af indhold, kaldet Immerse Platform. Platformen giver mulighed for indførelse af XR-uddannelsesteknologi til virksomheder i stor skala på målbare måder, hvilket giver forbedrede resultater for fastholdelse og håndgribeligt investeringsafkast. Immerse platformens økosystem er det første, der gør denne teknologi til virkelighed i stor skala i virksomhedsmiljøet, hvilket gør det muligt for virksomheder at oprette, distribuere, nemt implementere og måle ydeevne for brugerdefineret XR-træningsindhold og standardindhold.
For at fremme XR-læringsmarkedet for virksomheder introducerede Immerse Marketplace, branchens første one-stop-shop for tredjepartsindhold. Markedspladsen giver virksomheder lettere og mere omkostningseffektiv adgang til en bred vifte af indhold i verdensklasse på ét sted, hvilket fremskynder implementeringen og forbedrer brugeroplevelsen. Derudover giver markedspladsen nye og tilbagevendende indtægter til indholdsudviklere og et værktøj til at udvide deres kundebase på globalt plan. Med kunder inden for en bred vifte af industrier som CPG, olie og gas, farma, biovidenskab, el og forsyning er Immerse det eneste økosystem, der er forberedt på vedvarende vækst. Læs mere: immerse.io
Kontakt:
Jens Lauritsen, Chief Product Officer, Virsabi, jl@virsabi.com, +45 2195 0474
Marina Pujol, Head of Marketing, Immerse, media@immerse.io