Virksomheder høster gevinster med RealWear

Penge

Tid

Produktivitet

Vores kunder oplever store fordele ved at bruge RealWear til at skabe hurtig forbindelse mellem produktionsmedarbejdere og specialister, så arbejdet kan holdes i gang. 

Køreturen gennem myldretidstrafikken er sparet væk, og de fysiske møder bliver fint erstattet af møder i Microsoft Teams.

Men hvad med den slags møder, der ikke bliver holdt i nærheden af en computer? Den slags, der kræver, at deltagerne bevæger sig rundt i en produktionshal for i samarbejde at løse praktiske udfordringer?

Øget produktivitet med økonomiske og tidsmæssige besparelser

Mange virksomheder er afhængige af teknikere, der rejser verden rundt for at løse konkrete problemer, for eksempel på maskiner i produktionsanlæg. Sammen med de lokale medarbejdere løser teknikeren opgaven på stedet. Men det koster. Det koster tid, penge, produktivitet og klimaressourcer.

Den kloge måde at løse problemet involverer remote samarbejde. Men ikke i form af Teams-møder, som vi kender dem fra vores hjemmekontorer. I stedet udnytter virksomheder nu teknologien til deres fordel på nye måder.

Ved at benytte RealWear fabrikker og andre typer anlæg kan virksomheder sikre remote support i samme kvalitet, som hvis teknikeren selv stod på lokaliteten.

realwear mixed reality (MR) headset

Hurtig kontakt mellem tekniker og specialist

RealWear er et headset med et kamera, der filmer bærerens synsfelt, og en skærm som bæreren kan se. Gennem et Teams-møde i RealWear kan medarbejderen kommunikere med en specialist, der kan være hvor som helst i verden. Med kameraet kan medarbejderen vise specialisten præcis, hvordan omgivelserne ser ud, mens specialisten gennem lyd og billede kan guide medarbejderen til at løse problemet.

Den færøske virksomhed Petur Larsen producerer fileteringsmaskiner, som de sælger til kunder i alt fra Nordamerika til Asien. Med hovedkontor og fabrik på Færøerne er der mange rejser til kunder verden over for at yde support. Men med RealWear har Petur Larsen skåret gevaldigt ned på rejseaktiviteten.

Et helt aktuelt eksempel er en maskine i Hanstholm, hvor vi skal installere en pinbone remover som add-on til en maskine. 90 procent af installationen kræver en elektroingeniør, og de resterende ti procent kræver en servicetekniker. I gamle dage ville vi have sendt både en elektroingeniør og en servicetekniker af sted, og kunden skulle betale for fly, hotel, rejsetid og øvrige omkostninger for to personer. Nu nøjes vi med en person, som så ”låner øjnene” af en senior servicetekniker på Færøerne via RealWear. siger Regin Toftegaard, Area Sales Manager i Petur Larsen.

Holder forretningen kørende med minimal nedetid

“Penge, tid og produktivitet er nogle af de mest værdifulde ting for virksomheder. Og vi kan se hos vores kunder, at der er besparelser og gevinster at hente ved at bruge teknologi som RealWear til at holde forretningen kørende med minimal nedetid, enten ved at løse problemet med egne medarbejdere via remote support til en specialist, eller ved at spare på det antal teknikere, de er nødt til at sende af sted til lokationen, lige som Petur Larsen. siger Jens Lauritsen, Chief Product Officer i Virsabi.

Vil du vide mere om, hvordan virksomheder bruger RealWear?

Læs mere eller kontakt os, så vi kan tage en snak om, hvordan din virksomhed kan skabe værdi med værktøjet.

Hold dig opdateret

Få nyheder om VR og AR på Linkedin