Virsabi divider

TAKT inviterer kunderne indenfor med innovativt digitalt indhold

For og sammen med TAKT har vi skabt virtuelt indhold, som skal betage kunderne og understøtte salget af møblerne, der kun bliver solgt online. Gennem indholdet bliver kunderne inviteret indenfor i TAKTs univers.

360° Video

Virtual Production Studie

Produkt Showcase

Virtuelle teknologier er et skub i den rigtige retning

”Vi giver vores kunder en nærværende, sanselig og autentisk oplevelse med det indhold, vi har produceret med Virsabi. Vi har virkelig fået åbnet op for vores lyst til at arbejde videre med virtuelle teknologier.”

Sådan siger Sofie Østergaard Neble, der er Brand Activation Manager i TAKT. Sammen med Sofie og hendes kolleger har Virsabi skabt innovativt digitalt indhold, der skal øge salget ved at give kunder en unik præsentation af virksomheden og dens produkter. Indholdet består af 360-graders videoer fra både deres showroom og værksted, en produktvideo optaget i vores Virtual Production-studie og en webAR-løsning, hvor besøgende kan placere en digital version af TAKTs møbler i deres egne omgivelser.

Digital DNA

Med sine snart to år på bagen er TAKT en ung virksomhed. Ved grundlæggelsen i 2019 stod to ting klart: Virksomheden skulle være bæredygtig i sin kerne, og den skulle have digitalisering i højsædet.

TAKT adskiller sig fra andre møbelvirksomheder ved, at de kun sælger deres møbler online. Sådan kan de skære fordyrende led ud og sælge designmøbler af høj kvalitet til rimelige priser.

Det stiller til gengæld store krav til markedsføringen og evnen til at lade kunderne opleve TAKTs møbler digitalt. Virsabi har hjulpet dem med den udfordring.

”Det digitale er centralt for os, og derfor gav det enormt god mening at gå ind i et samarbejde med Virsabi. Både for at lære mere og for at få konkrete produkter, vi kan bruge i vores salg og markedsføring,” siger Sofie Østergaard Neble.

Syn for sagen

Ud fra 3D-modeller af TAKTs møbler har vi skabt en webAR-løsning, som gør det muligt at placere møblerne virtuelt i din egen stue, før du køber dem. Sådan kan TAKTs kunder se, hvordan et specifikt møbel vil passe ind i deres omgivelser.

”Vi oplever, at kunder tager kontakt og spørger, om de kan se vores møbler andre steder end i vores showroom i København. Det kan de ikke fysisk, fordi vi ikke har nogen forhandlere, men nu kan vi henvise dem til vores webAR,” siger Sofie Østergaard Neble.

Og reaktionerne er positive, fortæller hun:

”Kunderne bliver meget imponerede over kvaliteten. De kan komme helt tæt på træstrukturerne og fornemme tekstilerne. Det er også bæredygtigt, for det betyder, at kunden oftere træffer det rigtige valg i første omgang og må sende færre køb retur.”

Kom nærmere med 360° video

Vores samarbejde med TAKT har indtil nu resulteret i tre produkter, der bygger på henholdsvis 360-graders video, Virtual Production-video og 3D-modeller i webAR.

Med to 360-graders videoer kan virksomheden invitere kunder og samarbejdspartnere ind i deres showroom og værksted. Med muligheden for selv at vælge hvor du vil se hen, er det som at være der i virkeligheden. Selv lyden følger med for at skabe en realistisk oplevelse.

I showroomet i København viser TAKT Founder og CEO Henrik Taudorf Lorensen møblerne frem, mens han fortæller om virksomhedens baggrund og principper. Og fra TAKTs værksted ser du et møbel blive til, mens du næsten kan mærke og dufte savsmulden og Sofie Østergaard Neble fortæller om vigtigheden af godt håndværk.

”Det har været fantastisk at blive introduceret for en ny måde at præsentere vores møbler på. 360-graders videoerne tilfører et sanseligt element og giver en god forståelse for de folk og det håndværk, der ligger bag produkterne,” siger Sofie Østergaard Neble.