Remote Assist – Fremtidens tekniske support er her
Remote Assist er den perfekte indgangsvinkel for virksomheder, til at få deres første erfaring med mixed reality. Remote Assist til Microsofts HoloLens benytter sig af avanceret augmented reality teknologi, også kendt som mixed reality, til at hjælpe teknikere med at få assistance fra et erfarent team af en eller flere ekspert-kollegaer. Vejledningen som eksperten udøver, vil få langt højere værdi ved levering gennem Microsofts HoloLens som medium, når der gives global teknisk assistance.
HoloLens’en giver et digitalt overlay til bæreren, som eksperten dernæst kan interagere med til teknikeres fordel. Det kan være en svært at forestille sig at forklare præcis hvordan dette foregår. Derfor foreslår vi du ser videoen herunder, for at få en bedre forståelse for hvad Remote Assist kan.
Kom i gang med Remote Assist
Denne use-case bekræfter, hvor stor en værdi mixed reality kan skabe for virksomheder. De vigtigste værdier at sætte i fokus når man benytter sig af Remote Assist med HoloLens’en er:
- Et håndfrit værktøj til en arbejdsproces der kræver hænder
- Live-stream af brugerens synsfelt
- Teknisk assistance ved at tegne og manipulere brugerens synsfelt
- Deling af vejledende indhold i brugerens synsfelt
ROI argumenterne er mange: en enkelt er det man kan spares på transport. Vi kender alle historien om de dygtige teknikere der spilder deres tid på fly, i lufthavne og generelt bare på transport. Med internetadgang og en HoloLens, kan de levere effektiv og værdifuld support overalt på kloden.
Eftersom HoloLens’en administreres gennem Microsoft Active Directory, har virksomheders IT-sikkerhedspersonale den samme kontrol over HoloLens som enhver bærbar med Microsoft Surface. Dette er ofte et meget vigtigt aspekt, når der introduceres nye enheder.
Projekter der beskæftiger sig med support over betydelige afstande er et godt sted at introducere HoloLens’en til implementation, hvorefter mere avancerede løsninger kan lanceres løbende.
Lyder det interessant? Kontakt os for en dialog om praktisk implementation, vores erfaring og cases med mixed reality.