Rundt om virkelige IKEA miljøer i 360° video

IKEA kontaktede Virsabi og sammen udforskede vi hvordan, hvornår og hvorfor IKEA kunne drage fordel af at integrere virtual reality i deres talentudviklingsprogram. Ved en ideationworkshop blev flere træningsscenarier diskuteret og holdt op imod hvad virtual, augmented og mixed reality kan tilbyde for at forbedre træning, hvor traditionelle metoder ikke kan opnå det samme.

IKEA så en mulighed i at lancere en VR-oplevelse ved deres Talent Focus Week i marts 2018; et årligt event der finder sted i varehuse i hele verden, for at sætte fokus på HR-relaterede emner. Selvom VR-oplevelsen havde til formål at uddanne deres medarbejdere under Talent Focus Week, søgte den også at introducere nye samt kommende medarbejdere til hvad det vil sige at arbejde for IKEA. 

VR-oplevelsen blev udgivet på 18 forskellige sprog. Den imødekom individuelle kulturelle behov, og benyttede sig af forskellige læringsmetoder. Samtidig havde den til formål at samle medarbejderne og skabe en fælles følelse af at være medlem af den store globale IKEA familie, som står klar til at løfte den enkelte medarbejder op på næste niveau.

Fra et økonomisk perspektiv ønskede IKEA også at bruge virtual reality til at skabe en løsning der kunne udvikle deres medarbejderes evner på en effektiv og økonomisk fordelagtig måde.

LÆS MERE
step into VR

Målet med virtual reality oplevelsen

En af scenarierne som IKEA især lagde vægt på, var at uddanne deres medarbejdere ved at skabe opmærksomhed omkring forskellige jobfunktioner og om hvordan ledere er inspireret af IKEA’s kerneværdier i deres rolle som leder.

Målet med VR-oplevelsen var at give medarbejdere muligheden for at opleve en af de mange IKEA-miljøer i IKEA’s værdikæde og give oplevelsen af at være i en lederstilling. Et af aspekter i at være en god leder hos IKEA er at praktisere lederskab efter deres 8 kerneværdier. Heriblandt er; “sammenhold” og “simplicitet”.

KOM I KONTAKT

IKEA's kommentar om vores samarbejde

It was great to work with a partner who worked with us in such a transparent and hands-on manner. Virsabi invested a lot of time and energy in getting under the skin of what it’s like to work at IKEA, exploring different IKEA locations and getting a true feel of the different IKEA co-worker functions and environments. 

Virsabi supported us at the launch of the Talent Focus Week event by helping us “sell-in” the experience to co-workers as well as capturing their enthusiasm and feedback. 

We certainly look forward to working with Virsabi again on delivering further value through the candidate lifecycle by using VR, from awareness to development