Linie Oplevelsen
Linie Aquavit beviser sin historie i Augmented Reality
Augmented Reality Oplevelse
Linie Brand Oplevelse
Brugerinteresse
Spred Ordet
Det startede med et løfte. Hver dråbe Linie Aquavit har været på en jordomrejse til havs for at modne siden 1807. Indtil 2019 troede mange ikke på dette løfte, så Linie startede en kampagne for at bevise verden at denne rejse på tværs af verdenshavene stadig finder sted i dag, og at den er en essentiel process i at få Linies unikke smag.
Sammen med Linie og Nørgård Mikkelsen har vi udviklet en oplevelse der lader fortællingen om Linie, udfolde sig på dit juleopdækkede bord. Historien fortælles gennem en AR app der lader kunden få et indblik i den 4-måneder lange modningsrejse. Tag telefonen, download appen, grib en flaske Aquavit, og så er du klar.
Hr. Lysholm selv er tilstede for at fortælle dig historien om hvordan rejsen startede, og hvorfor det stadig bliver gjort i dag. Oplevelsen lader brugeren bestemme hvad vedkomne hører og ser ved at bevæge mobilen rundt mellem de forskellige seværdigheder.
Rejsen starter i Oslo hvor tønderne lastes på skibet. Nu begynder den 4 måneder lange rejse til søs som krydser ækvator to gange! Stop undervejs er bl.a. Singapore, Austrialien og Panamakanelen.
Billedegenkendelse
Oplevelsen aktiveres med billedegenkendelse. Åben Linie-appen på din iPhone og peg kameraet mod Linie Aquavit etiketten på flasken. Dette indlæser oplevelsen med flasken i midten. Hvis du ikke har en flaske kan du altid starte oplevelsen uden flasken fra “Help” menuen.
Lavet for at Engagere Brugere
Når man fortæller en historie er det ofte mere effektivt at vise den. Med Linie oplevelsen får man en kombination. Det handler om at aktivere kunderne og gøre et indtryk – Linie Aquavit er mere end bare en flaske spiritus. En app som denne vil både hæve kundeoplevelsen, styrke branded og fortælle en unik historie.