De fleste produkter fra Jabra er plug-and-play. Men nogle af de mere avancerede lydprodukter målrettet virksomheder giver alligevel ind i mellem udfordringer, som skal overkommes, inden kunderne kan nyde godt af den klare og gode lyd. I de tilfælde sidder kundeservice klar.
Derfor skal alle i Jabras kundeservice kunne hjælpe kunden eller den lokale tekniker med at få produktet op at køre på kort tid. For at sikre, at alle medarbejderne har den rette viden, implementerer Jabra nu et nyt program til oplæring baseret på virtual reality.
Inden nye medarbejdere møder op til holdundervisning, bliver de udstyret med et VR-headset. I headsettet introduceres de til seks af Jabras mest benyttede produkter og gennemgår de forskellige faser af, hvordan produkterne installeres korrekt.
”Med træningen i VR sikrer vi, at medarbejderne har et ensartet vidensniveau, inden vi begynder på det fysiske træningsforløb. På den måde har alle en grundlæggende forståelse for, hvordan vores produkter ser ud, hvordan de installeres, og hvordan man kommer udenom de typiske udfordringer,” siger Claus Holmbeck Madsen, Senior Product Knowledge & Learning Officer i Jabra.