De tre I’er i virtual reality design

I følge Gartner vil ”brugen af personalisering og brugerrejseanalyseteknologier til at forbedre burgeroplevelsen vil være nøglen til den fremtidige brugerrejse og oplevelse”. Brands skal være bygget op omkring brugeroplevelsen (CX) og ikke den anden vej rundt.Dette er hvor virtual reality har en stor fordel over andre medier – den interagerer med brugeren og leverer en fantastisk brugeroplevelse.Ethvert VR projekt er designet med de følgende 3 elementer i tankerne:

Immersive/Fordybning

Fordybning er hvad der får VR til at føles virkeligt for publikummet. Hver gang, lige meget om det er produktvisualisering eller et mærkeoplevelsesprojekt, justerer vi formatet og finder spændende måder at føre mennesker ind i nye verdener.

Forskning viser at når brugeren får en samtidig opfattelse af at være fysisk tilstede i et virtuelt miljø og en mulighed for at interagerer med det uden afbrydelser, kan oversættes direkte til øget komfort og sympati til det mærke der leverer en sådan oplevelse.

Interaction/Interaktion

Med hensyn til funktionalitet er VR modtagelig for brugerens input – håndbevægelser, verbale kommandoer, følgen af hovedbevægelser osv.Hvorfor er det vigtigt for virksomheder?

For eksempel, ethvert produkt i en virtual tøjbutik kan blive interageret med og manipuleret ved brug af enter controllers eller ved at kigge på specielle punkter i det skabte miljø. På den måde bliver oplevelsen bragt til et nyt niveau – fra passiv observation (kigge på billeder af produkter på en hjemmeside) til aktiv deltagelse (at sidde i første række til et modeshow). Desuden kan brugerens interaktioner i den virtuelle verden blive fulgt og brugt som et værktøj til bedre at forstå brugerens behov og påvirke købsprocessen.

Imagination/Fantasi

VR er det nyeste medie til at fortælle en historie og opleve den, hvilket giver et uendeligt nummer af muligheder for markedsføring. Brugerens hjernekapacitet gør det muligt at opfatte ikkeeksisterende ting og skabe illusionen af at de er virkelige. Virtuel oplevelse kan blive designet til at folde en historie ud, at træde ind i en drøm eller vision, at træde ind i et spil, eller at opleve et produkt fra indersiden. Igennem VR kan virksomheder påvirke følelser og beslutninger, eller vække minder til live. Hvorfor spiller det hele en rolle for Virsabi?

Hos Virsabi arbejder vi sammen med virksomheder om at finde det rigtige format til at forbinde kernen af deres virksomhed med VR. Derefter skaber vi den rigtige brugeroplevelse, så vores geniale VR udviklingsteam kan bringe det i live.

Hvis du vil vide mere omkring den måde vi arbejder på, så efterlad en kommentar nedenunder.

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på linkedin
LinkedIn
Del på email
Email

Vi bruger cookies til analyse på vores hjemmeside. Hvis du fortsætter, må vi antage, at du accepterer, og at du er tilfreds med det.