4 grunde til at din virksomhed skal investere i VR

Der er ikke nogen tvivl om at VR og 360 indhold vil blive ved med at vokse, og at virksomheder der ikke snart tager det til sig risikerer at blive efterladt i støvet. Men hvilke fordele giver VR egentlig virksomheder? Hvorfor bør virksomheder investere i VR?

Øger brand-genkendelsen

I How Brands Grow, siger professor Byron Sharp, “den dominerende måde som reklamer arbejder på er ved at genopfriske og bygge hukommelsesstrukturer. Disse strukturer forbedrer chancen for at et brand bliver genkendt eller bemærket i købssituationer; og det betyder at chancen for at mærket bliver købt stiger.

VR er en fantastisk måde for brands at bryde igennem kommunikationskaosset. Så hvis din virksomhed har en historie, kan den blive forvandlet til en virtuel brand oplevelse, som vil skabe et større indtryk end bare helt normal brand kommunikation kan alene. Dine kunder vil blive fuldt fordybet og engageret. Igennem VR kan du følelsesmæssigt engagere dit publikum og fremme brand-genkendelsen.

Styrker forbrugerforholdet

Virtual reality er et perfekt medie for storytelling, som skaber nye muligheder indenfor fortolkning og udtrykket af brandet. Hvis du leder efter en måde at understrege din virksomheds værdier og visioner overfor dine kunder, er VR den perfekte løsning. VR hjælper med at bygge dybere niveauer af menneskelige forbindelser, medfølelse og kulturel indlevelse igennem en enestående oplevelse der er uforglemmelig.

Touchstone Research har udtrykt det i tal. Brands der investere i VR har en større sandsynlighed for at gå virale. 81% af forbrugere der bruger VR fortæller deres venner om det. På YouTube, har 360 videoer en 28,81% højere visningsrate end en almindelig video. Klikraten for VR når 4,51% i forhold til en 0,56% klikrate for almindelige videoer.

Tag prototypefremstilling til et helt nyt niveau

I produktionen, er beslutningsfasen afgørende, og Virtual Prototypefremstilling (VP) har flere fordele. Den hjælper med hurtigt at teste dine ideer og få brugerrespons på et design du endnu ikke har udviklet. Prototypefremstilling i VR giver designere mulighed for at prøve flere valgmuligheder før de går i produktion. Derfor leder det til en øget kvalitet, besparelser og øget kundetilfredshed. Hvordan? Imens dine 2D design kan se godt ud på papir, kan intet sammenlignes med at give dine kunder en virtuel tur af designet. Kun i VR kan kunden opleve en poleret og interaktiv visuel repræsentation af det færdige produkt, se de rigtige størrelsesforhold og de brugte materialer.

Effektiv indsamling af data

Lad os sige at din virksomhed ønsker at forbedre shopping hensyn og teste kundernes præferencer i en butik. VR oplevelser i fysiske butikker kan blive designet til specifikt at fastslå hvilke produktarrangementer der er mest effektive til at få kunderne til at købe dine produkter og give dig specifikke data på kundeadfærd. HMD’s gyroskopiske sensor data kan også blive brugt til at lave ”heat maps” af hvor en bruger kigger hen imens de er i VR. Igennem forskellige opsætninger, kan du teste hvordan ændringer i en virkelig butik vil have indflydelse på din omsætning.

Den bedste del? Alle brands kan gøre brug af VR, men for at skille sig ud fra det middelmådige indhold, er brands nødt til at være forsigtige med hvordan de designer deres oplevelser og forbinder sig til deres kunder. Virksomheder kan have gavn af VR i forskellige salgsstadier: produkt visualisering, realtidsoplevelser, e-handelsrejser eller prototype præsentationer. Derudover har VR evnen til at revolutionere shopping adfærd.

Hvis du vil vide mere om hvordan alt dette kan opnås, så slå et smut forbi vores kontor til en snak over en kop kaffe.

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på linkedin
LinkedIn
Del på email
Email

Vi bruger cookies til analyse på vores hjemmeside. Hvis du fortsætter, må vi antage, at du accepterer, og at du er tilfreds med det.