At kunne forklare hvad din virksomhed laver, og hvilken værdi den bringer til verden er afgørende for din virksomheds langsigtede succes. Hvis du vil have journalister, investorer, potentielle kunder og partnere på din side, og skille dig ud fra virvaret af beskeder og konkurrenter, er du nødt til at være i stand til at fortælle din virksomheds historie som ingen andre. Det er derfor AR og VR kan være et stærkt værktøj for varemærker.

 

Så hvad er hagen ved det? Du er nødt til at vide hvordan du bruger VR til dets fulde potentiale 

Når du arbejder med en ny teknologi som virtuel reality, er en af de hårdeste ting simpelthen teknologien og at forklare hvad du bruger den til. Den gennemsnitlige person vil have svært ved at forstå teknologien i sig selv. Og du er nødt til at huske på at dine klienter vil opleve VR for den første gang nogensinde. Det er her professionelle som os her hos Virsabi kan hjælpe dig.

Vores kreative direktør (som også er en professionel historiefortæller), vil sammen med indholdsudviklere komme op med løsninger og udstyre dig med den bedste måde for virtual, augmented og mixed reality til at fortælle din unikke historie.

 

Hvordan kan du vide at det virker?

Lad os tage modebranchen. VR og AR er begge meget velplacerede til at tilfredsstille brugerens konstante behov for en oplevelse der er både imponerende og unik.

fashion-show-vr

“Mode opdagede dette virkeligt tidligt. I 2014 havde TopShop en VR begivenhed i deres butik i London, der gav seeren oplevelsen af at være til et catwalkshow under London Fashion Week”, sagde Rachel Arthur, brand strateg og innovativ konsulent hos Fashionandmash.com. ”Siden er mange andre mærker kommet med i spillet. I 2015 tog Dior kunderne med backstage for at se modellerne blive sminket – med det mål at sælge makeup”. Det er et fantastisk eksempel på hvordan virksomheder kan bruge VR til begivenheder.

Langsigtet er der en anderledes løsning.

Et godt eksempel er  Sephora’s virtual-artist app  som bruger AR til at give dens brugere muligheden for at prøve forskellige nuancer af læbestift på deres egne ansigter. Og du kan følge makeup instruktioner der passer til dit ansigt. Det lyder som fremtiden for reklamer. Kunderne har aldrig været nemmere at komme i kontakt med, takket være AR teknologi.

 

Virtual og augmented reality redefinerer reglerne omkring narrativ struktur, karakterudvikling og storytelling. Det er en mulighed for at fortælle en fuldstændig ny historie. Det eneste spørgsmål er: Er du klar til at forbløffe og blive forbløffet?